rangka azam 2015

Assalamualaikum,,
Terasa lama benar memeruk blog menjadi pekasam.
Haahhahaha,,
Well ceritanya ada, malas nk berkongsi aja.
Apa yang perlu diceritakan dulu eh.?
1)      Menjelang tahun baru

Menjelang tahun baru ini, kalau ada y perasan aku xde azam untuk tahun 2014 ini. Macm stop dulu nak mengejar ape2. Namun macam2  y belaku sepanjang tahun 2014 ini. Cabaran yang datang tidak diduga ini benar2 menguji kematangan aku untuk berfikir dan bertindak.
Kesimpulannye, aku masih belum matang untuk menjalani alam dewasa. ( xmaaaaauuuu.??!!)

Untuk tahun 2015 ini, mungkin ada sesuatu yang akan aku rangka. Tempoh 1tahun (2014) ni aku rase banyak yang aku buang masa. Nak sesuaikan diri dalam pekerjaan dan perhubungan. Nak kukuhkan kewangan dan hanya melihat kesilapan saje. So 2015 is te time to CHANGE AND MOVE.

GOOOO FIGHTTEEEEERRRR???!!

2)      Hubungan kekeluargaan

Kes pertunangan yang x jadi tu, banyak mengubah cara pergaulan aku dengan keluarga. Aku lebih berkira dan x mesra dengan keluarga. Aku jadi kan masalah ini sebagai benteng untuk aku makin jauh dengan keluarga.
Kebaikannya :
a)      Aku semakin berani buat keputusan aku sendiri
b)      Aku akan berusaha tanpa keluarga disisi
c)       Aku makin yakin untuk hidup sendiri.
Kekurangannya:
a)      Adik-adik dipinggirkan
b)      Tanggungjawab aku pada mama dan abah, semakin aku jauhkan.
c)       Aku benci suasana di rumah.
Aku yakin aku bukan berdendam dengan keluarga aku, cume kemanisan / syurga dirumahku semakin suram.aku bencikan suasana ini. Bukan ini yang diterapkan dalam hidup aku. Namun, rasa saket itu masih ada. Perasaan bersalah dan dipersalahkan itu sentiasa ada dirumah itu.
Harapan aku untuk tahun 2015, aku bertemu jodoh dengan keluarga baru. Agar hubungan yang terjalin mampu mengubah suasana dalam keluargaku juga.
3)      Kewangan

Alhamdullilah, kewangan semakin stabil. Aku sukeeeeee la kerja aku sekarang. Dalam masa yang same terasa nak sambung belajar. Jadi berbelah bagi pulaq. So target utama aku bulan 3/ 6 / 12 ni aku kene tamatkan pengajian muet aku. NO MORE TANGGUH2.. Hoping 2016 dapat aku buat PJJ or berenti for full time study.

4)      Masa depan

In meanwhile, aku bercadang nak memilki sebuah rumah yang dekat dengan tempat kerja. Tapi aku masih menunggu adakah si dia nak menamatkan status bujang ini bersama. Namun kalau masih tidak memberi petunjuknya. Aku akan berusaha dapatkan rumah tu. But.?? Town house okay ka.??? Hmmm

So. Rangka 1st da aku rangkakan. Wait till new year to final countdown.

Dibawah adalah saringan utuk semua.


Travel backpacker ke Sabah,(not fully la, Malaysia not safe country now. Need to be care) 
pelabuhan (hmmm entah dekat pasar besar kk)

muzium Sabah ( sumpah besar glerrrrrr)

market kraf tangan ( tidooo jee)


have view of kk


tamu penampang

pantai..... hmmm apa tah dekat likas

sangat sedey gambar di kundasang gelap kesemuanya.
waaaaaa  ;(

MY RATE OF SABAH DIBAWAH BAYU : 4 STARS
( SUITABLE FOR WHO WANTED TO HAVE PEACE AND ROMANCE)

No comments: