selepas 1 tahun perkawinan kami

Assalamualaikum,
salam dunia,

setelah setahun perkawinan kami,
pelayaran begitu tenang. pelbagai rezeki yang Allah kurniakan, amat lah berharga
punyai keluarga yang baik, mertua dan ipar yang baik.
perancangan masa depan yang indah bersama.

sampai seketika aku tertanya-tanya, bila nak dapat rezeki anak lagi.
bulan 10  2018, rezeki tidak memihak kepada kami, untuk kekal menjaganya didunia,
tapi semalam, persoalan mula timbul.

AM I REALLY 2 PREGNANT THAT MONTH?

hasil pertama kali test air mani suami,
menunjukkan suami menghadapi masalah AZOOSPERMIA.

aku jadi confius, telahan tentang apa yang aku lihat selama ini betul.
sbb aku yang melihatnya, aku dah boleh rasakan yang ada sesuatu yang pelik pada suami aku.

kabar disampaikan oleh DR. dari salah satu klinik IVF di melaka.

apa bila aku buat kajian dari pembacaan di internet, ada kemungkinan suami mengalami penyumbatan saluran yang membawa air mani ke zakar.
kenapa aku berkata begitu.?
salah satu sebabnya kenapa aku boleh mengandung masa itu adalah, sebab aku paksa suami aku berurut masa itu. kebetulan masa itu nak bersanding dah, dan abah aku bersemangat nak cucu. so sbb itu suami aku mengurut, kalau tidak mmg dia xnak mengurut.

sekarang ini hati aku sangat keliru dan berharap next test akan memberikan hasil yang 1st tu salah.

aku xtahu, sama ada aku sebenarnya nak hidup hanya berdua atau berkeluarga. berdua pun lebih baik. salah satu anisatif yang boleh dilakukan selamat dan tidak mengeluarkan banyak wang adalah ambil anak angkat. kalau surgery? it cost alot of money and low percent to sucsess. so. doakan aku dan suami sentiasa bahagia berdua.


i love my husband, jangan la ada cabaran dari orang 3 aku x sanggup hadapinya.


No comments: